Op ons park hebben wij een eigen Wifi Hotspot netwerk waar u tegen een vergoeding gebruik van kunt maken.
Uw maximale download/ontvangst bandbreedte is 10 Mbit en de maximale upload/verzend bandbreedte is 2 Mbit.
Let op uw apparaat heeft een unieke ip code, deze herkent het systeem.
Het is niet mogelijk om uit te loggen en met een ander apparaat in te loggen.
2 apparaten | 4 apparaten | |
1 dag | € 4.50 | € 9.00 |
1 week | € 15.00 | € 30.00 |
2 weken | € 20.00 | € 40.00 |
1 maand | € 30.00 | € 55.00 |
3 maanden | € 60.00 | € 105.00 |
6 maanden | € 90.00 | € 160.00 |
Stoorzenders wifi: oorzaken
Als je internet traag is, kan dat veel verschillende oorzaken hebben. Zo kunnen er bijvoorbeeld stoorzenders zijn die het wifi signaal verstoren.
Helaas kunnen wij hier vaak geen oplossing in bieden, omdat dit externe factoren zijn.
Ervaart u problemen, download dan de app WIFIman en doe de speedtest en maak een printscreen van de de uitkomst. Hiermee kunnen wij laten onderzoeken waar het probleem ligt.
Elektrische apparaten
Bepaalde elektrische apparaten zenden straling uit die de werking van je wifi kan verstoren. Van de volgende elektronische apparatuur is bekend dat ze een negatief effect kunnen hebben op de snelheid van je wifi:
Magnetrons; bluetooth apparaten; draadloze beveiligingsapparaten; babyfoons, etc.
Fysieke obstakels
Het is logisch dat dit je internetsnelheid negatief beïnvloedt: het signaal komt er simpelweg niet (goed) doorheen. Met name objecten van metaal (aluminium toercaravans, aluminium stacaravans, chalet geïsoleerd met Arcaflex) houden veel signaal tegen.
(vergelijk het met een kooi van Faraday).
Ook de natuur heeft invloed, de signalen moeten immers ook door bladeren en takken heen. Bladeren zitten vol met water wat een zeer dempend effect heeft op een wifi signaal. Het ontvangst c.q. het signaal achter een volle boom of heg is dan ook een stuk lager.
Een regenachtige dag heeft ook effect op de wifi signalen. In basis zijn deze al minder door het vocht in de lucht waar het signaal doorheen moet, maar ook de reflecties op de natte oppervlaktes zorgen voor verstoringen van het wifi signaal.
Stoorzenders op je frequentie en kanaal
Je wifi kan ook verstoord worden door stoorzenders op de frequentie of het kanaal.
De meeste wifi apparaten werken op de 2,4 en 5 GHz frequentie. Maken er te veel andere apparaten gebruik van deze frequentie, dan werken de toestellen als stoorzenders voor elkaar.
Hierdoor kan een wifi versterker/router van de buurman veel roet in het eten gooien.
Uw apparaat
Apparaten hebben een interne antenne, als deze zwak is ontvangt u geen of een zwak signaal.
Wij werken met 2 frequenties voor de wifi hotspot met 5GHz en een 2,4GHz frequentie, de 5GHz frequentie biedt de snelste ervaring, maar komt minder ver en heeft last van objecten.
De 2,4Ghz frequentie komt verder en gaat makkelijker door objecten heen, maar biedt veel minder bandbreedte. En de 2,4Ghz wordt veel breder gebruikt waardoor verstoring vaker optreedt.
Normaliter zal uw apparaat automatisch kiezen tussen deze frequenties voor de beste ervaring. De wifi hotspot kan dit niet beïnvloeden, uw apparaat maakt zelf de keuze.
Veel gestelde vragen
De hotspot geeft aan dat de deze onbeveiligd is.
Een openbare hotspot is altijd onbeveiligd, zo ook de onze. Gelukkig zijn sites steeds beter beveiligd.
U moet het zo zien dat de hotspot het transport is van de de data door de lucht, dit is niet beveiligd. Echter de sites die u bezoekt zijn normaliter wel beveiligd, dit noemen ze ook wel encripted. U kunt een beveiligde site als volgt herkennen. Als u naar www.chaletparkthehap.nl gaat, ziet u voor de www. een zwart slotje. Dit betekend dat de site beveiligd is. Als u op deze site bijvoorbeeld uw adresgegevens achter laat zal niemand dit kunnen lezen. Wilt u een nog veiligere verbinding, dan zult u een VPN moeten maken. Dit is als het ware een privé verbinding over de hotspot heen. Deze VPN verbinding kunnen wij niet leveren.
Kan ik als ik een ticket voor 2 apparaten heb gekocht meerdere apparaten gebruiken?
Nee, ieder apparaat heeft een eigen unieke IP code en hiermee wordt ingelogd in de Wifi hotspot.
U kunt dus niet uitloggen met het ene apparaat en inloggen met de volgende.
Foutmelding DNS server niet bereikbaar of DNS server reageert niet.
Uw apparaat zal, zolang uw ticket geldig is automatisch inloggen. Indien uw externe virus scanner een update heeft gehad of is bijgewerkt komt het vaak voor dat deze de wifi hotspot blokkeert. Oorzaak onbekend. Het aan/uit zetten van uw antivirus is helaas niet voldoende, het programma zit te diep in uw computersysteem.
Wat u wel kunt doen is de antivirus verwijderen en indien gewenst opnieuw installeren.
Hoe verwijder ik mijn antivirus programma
– klik op de startknop (vlaggetje links onderin)
– typ : configuratiescherm (u kunt gelijk beginnen met typen)
– klik op: configuratiescherm
– klik op : programma’s en onderdelen
– zoek uw anti virus op in de lijst en klik deze aan
– Klik op : verwijderen (in de grijze balk boven de lijst)
– herstart uw computer en probeer de wifi opnieuw.
Kieftveen 13
3781 PP Voorthuizen
T 0342 47 18 28
M info@thehap.nl